FANDOM

Łowy na zgroźliwego brutwiela - książka autorstwa kapitana Rufusa T. Spauldinga.

CytatyEdytuj

I tak trafiłem w najdziksze ostępy, przygotowując się do poszukiwań najbardziej niebezpiecznego i nieuchwytnego przeciwnika, jakim jest zgroźliwy brutwiel. Tego gatunku nie należy, oczywiście, mylić z jego nadzwyczaj potulnym krewnym, czyli pręgowanym zgryźliwym brutwielem. Nie, zgroźliwy brutwiel, odrażająca bestia, jest stworzeniem, które starałem się upolować przez całe życie.

Na czym skończyłem? Ach, tak. Na stepach pokrytych bujną roślinnością zaświtał poranek. Podążaliśmy tropem szczególnego brutwiela, który był nawet bardziej zgroźliwy od pozostałych. Usiadłem w namiocie, sącząc herbatę i przeżuwając jęczmienne placki z masłem.

Kilku tropicieli wyruszyło ostatniej nocy, żeby sprawdzić, gdzie zwierzę zasiadło na czatach. Takie stworzenia zawsze czatują... chyba że przekradają się między swoimi kryjówkami.

Kiedy wypiłem herbatę i parzyłem sobie kolejną filiżankę, dwaj tropiciele wbiegli do środka. Zabawne: mógłbym przysiąc, że ostatniej nocy wysłałem pięciu. Przywódca podszedł do mnie i oświadczył, że znaleźli miejsce, gdzie czatował brutwiel. Niestety, zwierzę również spostrzegło obserwatorów. Teraz zostało tylko dwóch tropicieli. Biedne patałachy. Muszą też w końcu zapamiętać, że nie powinni mnie niepokoić, kiedy raczę się poranną filiżanką herbaty... No cóż, przynajmniej znaleźliśmy jakiś punkt zaczepienia i mogliśmy rozpocząć polowanie. Ruszajmy na łowy...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki