FANDOM

Baron - przewodniczący rządu Miasta i jego lider, który stanowi szczyt drabiny feudualnej tego miasta-państwa. Funkcja ta jest ucieleśnieniem monarchy, mający prowadzić Miasto i jego mieszkańców. Jego głos, mimo istnienia Rady Miejskiej i innych organów rzadowych, miał największą wagę państwową. Dowodził także siłami zbrojnymi Miasta w czasie wojny i decydował o podatkach. 

Baron z czasów KataklizmuEdytuj

W latach Kataklizmu, pół wieku przed Garrettem, bratanek Barona, Tule, był zwykłym posterunkowym. Prawdopodobnie pełnił to stanowisko w postaci kary rodowej. Nie wypełniał zbyt dobrze swych obowiązków, ale nie został zwolniony przez pracodawcę, gdyż ten obawiał się gniewu władcy[1].

Baron czasów GarrettaEdytuj

W czasie Mrocznego Projektu i Ery Metalu, Baron był nieobecny w mieście, gdyż przebywał na froncie i dowodził wojskami w walkach przeciwko Mętnemu Ruczajowi. W rządzeniu Miastem wyręczał się Strażą Miejską i później stojącym na jej czele szeryfem Truartem, który otrzymał od niego spore pole manewru[2]. Tak też doprowadził do aresztowania Nadzorcy Miejskiego, De Wall[3]. Korespondencje od Barona otrzymywał także Lord Anders, który informował Miasto o przebiegu działań[4].

Baron był uważany przez niektórych za zbyt chciwego i zainteresowanego bardziej osobistym interesem niż dobrem Miasta i jego mieszkańców. Według pewnych Młotodzierżców, wykorzystał wojnę do nakładania podatków, których normalnie by nie mógł nałożyć[5][6].

Niektórzy sądzili, że Baron nigdy się nie ożeni. Plotki te częściowo dementowała pogłoska o tym, że Baron związał się z kobietą o imieniu Felicja[7].

Inni BaronowieEdytuj

Tytuł Barona jest prawdopodobnie dziedziczony z ojca na syna. Dziadek Barona był uważany za człowieka bardziej uduchowionego niż obecny[8].

Oprócz tego, znany jest także Baron Bresling, który radził, aby ostrożnie wybierać źródło swej nieśmiertelności[9].

PrzypisyEdytuj

  1. M7KEY
  2. M04B12
  3. Młotodzierżcy w skarbcu
  4. Para patrycjuszy w południowej części Przydroża
  5. Zakonnicy na cmentarzu
  6. Nie wykorzystany 33
  7. Nie wykorzystany 19
  8. Zakonnicy na cmentarzu
  9. T_castleLoadingQuote0

Więcej z Fandomu

Losowa wiki