FANDOM

Kalendarium - zbiór wszystkich znanych wydarzeń historycznych z uniwersum Thiefa.

StarożytnośćEdytuj

Cywilizacja KurszokówEdytuj

  • Kurszokowie są starszą rasą niż ludzie. Byli ulubieńcami Szachraja, którzy jako jedyne rozumne istoty, stworzyli na ziemi wspaniałą cywilizację. Wznosili zamki, budowali okręty, byli podróżnikami i uczonymi.
  • W nagrodę za ociągnięcia ich rasy, Szachraj postanowił podarować królowi Kurszoków, Gruliacowi, Koronę Kurszoków. W akcie pychy, Gruliac ogłosił się wspanialszym i potężniejszym niż Roślinny Władca. Za karę, Szachraj uwięził Kurszoków w głębi ziemi[1]. Wydarzenie to przeszło do historii Kurszoków jako Wielki Upadek[2]. W jego czasie Gruliac podjął walkę z Szachrajem o Koronę Kurszoków, w wyniku której zachował personifikant, ale utracił rękę[3].
  • Kurszokowie, pod rzadami Gruliaca, nie tracili nadzieję na powrót na powierzchnię. Król dobrze zorganizował społeczność, poprzez odbudowę podziemnej, Zatopionej Cytadeli[4].
  • Po Gruliacu rządził jego syn, Grustam, który bezskutecznie próbował powrócić na powierzchnię. Synem Grustama był Grenderik Szczodry, który dzielił się Koroną z przyjaciółmi. Ci go zamordowali i zagarnęli władzę. Linia Królów Czystej Krwi zakończyła się, a rozpoczęła Linia Królów Pomniejszych. Z czasem zapomniano o świecie powierzchni.
  • Pozostali kurszoccy władcy rządzili różnie, aż w końcu postanowiono skończyć z ich władzą. Korona nie lubiała Kurszoków, którzy ją rządzili. Zdecydowano, że zostanie ona po długim czasie przekazana godniejszym Kurszokom[5].

Mitologia MłotodzierżcówEdytuj

  • PAINT1

    Obraz przedstawiający mityczną walkę Budowniczego i Szachraja

    W najdawniejszych czasach ludzie żyli w strachu przed różnego rodzaju stworzeniami będącymi pod rozkazami Szachraja.
  • W bliżej nieokreślonym czasie, dochodzi do mitycznego starcia Szachraja z Budowniczym. Na jego wskutek bóg natury traci całkowitą władzę nad ludźmi, a Budowniczy ofiarowuje ludziom młot jako symbol rzemiosła i postępu[6][7].

Cywilizacja PrekursorówEdytuj

  • Do władzy dochodzi przed ostatni cesarz Karath-Din, Va-Taraq. W przeciwieństwie do poprzedników, stara się on zbliżyć do ludu[8].
  • Cesarz Va-Taraq umiera, władzę przejmuje jego syn, Va-Taran. Według Gildii Oświeconych nie jest on uduchowioną osobą, a zależy mu tylko na zysku pieniężnym. Dlatego po śmierci ojca w geście żałoby zamyka on Koloseum w Karath-Din na rok i jeden dzień, a klucz do niego ukrywa w grobowcu[9][10].
  • Z nieznanych powodów dochodzi do trzęsienia ziemi. Kapłani ogłaszają, że to ziemia płacze za zmarłym cesarzem[11]. Wkrótce z nieba spada na miasto ognisty deszcz. W akcie desperacji, w Światyni N'Lahotepa poświecono i złożono w ofierze czterech eunuchów. Dar nic nie pomógł, gdyż wkrótce Karath-Din zostało zniszczone[12].

NowożytnośćEdytuj

Okres Kataklizmu - około roku --84

Wczesne życie GarrettaEdytuj

  • Interpretatorka Diocen rezygnuje ze stanowiska, Caduca zajmuje jej miejsce.
  • Strażnicy odkrywają Garretta w wieku nastoletnim[20].
  • Mając dwadzieścia lat, Garrett odchodzi od Strażników i wstępuje na ścieżkę złodziejstwa[21].
  • Wiedźma, w skórze Lauryl i jako Gamall, zostaje odkryta przez Strażników i dołącza w ich szeregi jako Tłumaczka.

Mroczny Projekt - rok --34[22]Edytuj

Wiek Metalu - rok --35 lub --36[23]Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. DUNhistory
  2. DUNnewhome
  3. DUNbegats
  4. DUNnewhome
  5. DUNbegats
  6. Odprawa: Gildia złodziei
  7. DPROJ
  8. M9SCHOLR
  9. M9MONEY
  10. M9SCHOLR
  11. M9RUITAN
  12. M9RAIN
  13. M11EYE
  14. M11BCKGD
  15. M7KEEP2
  16. Odprawa: Nawiedzona katedra
  17. M7WALL
  18. M7KEEP2
  19. M7MAPRM
  20. Odprawa: Szkolenie Strażnika
  21. Odprawa: Posiadłość Lorda Bafforda
  22. M2LEDGE
  23. Strażnik i mieszczanin w pobliżu tylnego wejścia do Budynku A

Więcej z Fandomu

Losowa wiki