FANDOM

Kronika Strażników - jedna z ksiąg Strażników.

CytatyEdytuj

Najbardziej obiecujący akolita opuścił nasze szeregi. Nie z powodu mniejszej słabości - uczucia, lecz wskutek większej - gniewu. Jego serce zachmurzyło się, utracił wewnętrzną równowagę, ale zachował niezrównane umiejętności. Nawet wówczas wiedzieliśmy, że należy nań zwracać szczególną uwagę.

Po raz kolejny zapobiegliśmy starożytnemu zepsuciu. Gdybyśmy uczynili coś więcej, zachwialibyśmy równowagę. Wiedzieliśmy jednak, że zawsze należy zachowywać czujność. W przeciwnym wypadku zepsucie znów ujrzy światło dzienne. Jeśli idzie zaś o bezstronność, nie można ufać ani Młotodzierżcom, ani Poganom.

Wiedza tych, którzy przybyli wcześniej, nie mogła zostać ani rozpowszechniona, ani zaprzepaszczona. Wskutek swojego ogromu stałaby się niebezpiecznym narzędziem w niepowołanych rękach. Ale stanowiłaby równocześnie zabezpieczenie przeciw kataklizmowi w przyszłości. Wtedy postanowiliśmy, że przechowana zostanie w dokumentach, które zabezpieczono w ocalałych miejscach.

Ciężar na każdej z szal wagi, która odmierza równowagę, gwałtownie wzrósł. Przybliżywszy własne zwycięstwo, nasz wróg uczynił się jednak bardziej podatnym na zranienie. Nie byliśmy w stanie wpływać bezpośrednio na bieg zdarzeń. Mogliśmy tylko przyglądać się i czekać, aż pionek, którego wybrał w porywie pychy, sprowadzi nań zgubę.

Gdy spojrzeliśmy na pozostałości po Prekursorach, zobaczyliśmy wielkość, jaką może osiągnąć cywilizacja. Gdy spojrzeliśmy na pozostałe po nich ruiny, zauważyliśmy niebezpieczeństwo, jakie wynika z tej wielkości.

Dla pewnych ludzi wiedza jest tarczą, dla innych - bronią. Oba przeświadczenia grzeszą brakiem równowagi, ale jedno z nich jest w mniejszym stopniu błędne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki