FANDOM

"...ukraść bezcenną błyskotkę kolejnemu tłustemu patrycjuszowi..."

- Garrett

Bafford 2
Lord Bafford
Informacje o postaci
Znany też jako Lord B., Baffuś
Frakcje Patrycjusze
Sojusznicy Ramirez, Lord Bram Gerwazjusz, Karras
Wrogowie

Złodziejska Gildia Zawietrzników

Pierwsze wystąpienie

Thief: The Dark Project

Lord Bafford - jeden z średniozamożnych patrycjuszy w Mieście z kontaktami z bardziej wpływowymi osobami. W grze Thief: Mroczny Projekt/Thief Gold Garrett wkrada się do jego posiadłości aby ukraść berło.

W grze Thief II: Era Metalu Bafford zostaje zaproszony na przyjęcie Mechanistów w Strażnicy Anioła. W Thief: Deadly Shadows odwiedza Muzeum Wieldstrom, gdzie, jak napisał w księdze gości, świetnie się bawił.

InteresyEdytuj

Lord Bafford zarabiał na trzech nielegalnych domach gier: Dziupli (która miała problemy z Młotodzierżcami), Słonecznym Jarmarku i Fendonie[1]. Pracował dla Ramireza, oddając mu część dochodów za pomoc w interesach[2][3].Unikał też płacenia daniny Baronowi i ukrywał przed prawem swoje dochody[4]. Kupował antyki od Grimwortha i De Perrina (między innymi jego Berło)[5] i handlował z kupcem Tarkwisem[6].

Życie prywatneEdytuj

BaffordiCarmella

Lord Bafford i Carmella w Operze

Bafford jest członkiem Rodziny Baffordów i miał siostrę, Lady Oliwię Bafford, która umarła przed Wiekiem Ciemności. Została pochowana w katakumbach pod Warownią Żelazodrzewa, epitafium na grobowcu głosi "Kochana przez wielu".

Był przyjacielem Lorda Gerwazjusza. Często razem polowali, a zdaniem Brama, "Baffuś", jak był nazywany przez niego, urządzał lepsze wypady poza Miasto na północne terytoria[7].  Bafford zapoznał przyjaciela z Lady Kariną Veloden na Wieczorze Letniego Przesilenia[8]. Próbował także sprzedać mu fałszywy obraz Duranta[9]. Wściekły z tego powodu Gerwazjusz, po odejściu swego ogrodnika, powiedział służbie, aby nowe drzewa do terrarium wzięli od Bafforda[10].

Bafford odwiedział Operę i pisał listy do tamtejszej śpiewaczki, Carmelli jako "Lord B.". Podarował jej też naszyjnik, gdy zgodziła się z nim pospacerować po pierwszym piętrze i porozmawiać[11]. W grze możemy ich spotkać w północnej wieży ze schodami, na pierwszym piętrze, niedaleko balkonu nad salą główną.

W swoich księgach rachunkowych wspomina o jakiejś "wycieczce dziewcząt na zakupy", przy wydatkach ze Słonecznego Jarmarku[12]. Możliwe że to jakaś rodzina - żona wraz z córką lub same córki, siostrzenice itp. - albo sympatie z klienteli szulerni.

Pracownicy i domostwoEdytuj

Bafford mieszkał w dużej posiadłości otoczonej ulicami. Domostwo jest wybudowane w średniowiecznym stylu, a w jest środku dość surowo. W centrum jest basen, na piętrze są małe ogrody. Z przodu jest komnata wejściowa, z tyłu sala tronowa i inne prywatne komnaty.

Pilnuje ją i studnię niedaleko łącznie osiemnastu strażników w tym trzech sierżantów. Hal i Joss patrolowali piwnicę[13]. Pracuje też tu pięciu służących: kucharz, lokaj i sprzątacze. Nadzorcą posiadłości jest Cedryk[14], który też dowodzi strażą. Dominik jest człowiekem od interesów, a Ginny kieruje Dziuplą[15].

CiekawostkiEdytuj

  • Bafford jest najbardziej rozpoznawalnym przez fanów patrycjuszem z gier, gdyż większość z nich swą przygodę z Thiefem zaczynali właśnie od okradanie jego posiadłości w demie gry lub w pierwszej misji Thief: The Dark Project.
  • Bafford jest wspominany w liście rzeczy do zrobienia Reubena[16]. Reuben chce porozmawiać o nim z Lady Valerius, właścicielką Opery do której chodził Bafford. Możliwe, że chciał wyciągnąć od niej informacje na temat współpracy Bafforda z Ramirezem, który jest wrogiem Zawietrzników.
  • W Thief: Złowieszcze Cienie, w Siedzibie Strażników jest wspomniana Kronika Bafforda. Strażnik mówi o niej "żałosna podróbka prawdziwych dzieł literackich", które "mogą się znaleźć w sklepie dla patrycjuszy", a jej "pieniężna wartość nie przystoi uczonemu". Nie wiadomo co to za Kronika, że jest tak pomiatana przez Strażników.

PrzypisyEdytuj

  1. M2LEDGE
  2. M2LEDGE
  3. M5BAFF
  4. M2TAX
  5. M2ANTS
  6. M2DOM
  7. M12B23
  8. M12B13
  9. M12B11
  10. M13B15
  11. M17GIFT
  12. M2LEDGE
  13. Nie wykorzystany 4
  14. M2MEMO
  15. M2DOM
  16. m15sdoor

Więcej z Fandomu

Losowa wiki