FANDOM

Czasy Mrocznego Projektu - wczesna epoka w historii Miasta; w tym czasie Szachraj zszedł na ziemię pod postacią Konstantyna, planując otwarcie portalu do Paszczy Chaosu i tym samym destrukcję cywilizacji.

Początki Mrocznego ProjektuEdytuj

Pagan 4.png

Malowidła pogańskie

Gdy na ziemi pojawił się Budowniczy i wygnał Szachraja, on na długo utracił władzę nad ludźmi. Przewodząc pierwszym Poganom, starał się zniszczyć postęp cywilizacji, nasyłając na rozwijające się Miasto różne stwory i organizując ataki.

W czasach Garretta obmyślił więc plan, nazwany Mrocznym Projektem. Aby połączyć Paszczę Chaosu ze światem ludzi, potrzebował artefaktu - Oka, z którym odprawi odpowiedni rytuał otwierający portal. Jednak Oko znalazło się na terenach Młotodzierżców, więc nie mógł tak łatwo go zdobyć. Próbując je odzyskać, wywołał Kataklizm, który zniszczył część Miasta. Mimo wypędzienia stamdąd niewiernych ludzi oraz stworzenia hord nieumarłych, Oko było dalej niedostępne.

Przeprowadzenie ProjektuEdytuj

TG CS06 10.jpg

Zawarcie umowy

Szachraj jako Konstantyn, odludny ekcentryk i kolekcjoner, rozpoczął poszukiwania odpowiedniego złodzieja do odnalezienia Oka. Wiktoria, przyboczna leśna driada Szachraja, ukrywa się w skórze człowieka jako paserka, znalazła złodzieja o imieniu Garrett. Jako test było włamanie się do posiadłości Konstantyna i ukradzenie Miecza. Garrett zrobił ogromne wrażenie na Konstantynie nie tylko kradzieżą Miecza, a także jego poprzednich "robotach".

Konstantyn zaproponował Garrettowi ofertę ukradzenia Oka za sto tysięcy nagrody. Garrett, nie wiedząc w co się pakuje zgodził się. Po kilku problemach wraca z Okiem do Konstantyna, a gdy łaskawie prosi o zapłatę, Konstantyn i Wiktoria ujawniają swe oblicza.

TG CS11 07.jpg

Połączenie oka Garretta z artefaktem

Okazuje się, że Oko jest ślepe i Wiktoria wyrywa Garrettowi jego oko i łączy z artefaktem. W międzyczasie Szachraj pyszni się swymi tytułami i prezentuje się w całej okazałości.

Garretta ratują Strażnicy, a ten ucieka z posiadłości przy okazji poznając plan Szachraja. Postanawia potem, że zwróci się z pomocą do Młotodzierżców. Gdy wchodzi do ich Świątyni, zastaje śmierć i zniszczenie. Pomioty Szachraja zniszczyły ją i wymordowały prawie wszystkich zakonników. Ostatni z nich schronili się w podziemiach świątyni. Gdy Garrett do nich dociera, proszą o pomoc w uratowaniu Arcykapłana. Za udzieloną pomoc, Młotodzierżcy bez zbędnych pytań pomagają Garrettowi i prezentują mu plan działania. Garrett ma wejść portalem do Paszczy Chaosu i podmienić Oko na jego replikę, co powinno zabić materialne ciało Szachraja i przeszkodzić w rytuale. Garrett wykonuje zadanie i pokonuje Boga.

NastępstwaEdytuj

TG CS14 01.png

Osłabienie Młotodzierżców po walce z Szachrajem przyczyniło się do rozpadu Zakonu i powstania zupełnie nowego, Zakonu Mechanistów. Industralizacja w Mieście wzrasta za ich sprawą, a Straż Miejska zwiększa swe znaczenie.

Garrett otrzymuje za pomoc mechaniczne oko. Wkrótce kontaktują się z nim Strażnicy, którzy ostrzegają go przed nadchodzącą Erą Metalu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki