FANDOM

TG B07 05.jpg

Oko - główny i najpotężniejszy z Personifikantów, posiadający własną wolę i potrafiący komunikować się telepatycznie (choć jedynie na niewielką odległość). Jest jednym z kluczowych elementów fabuły T1 oraz pojawia się pod koniec w T3.

Początki Mrocznego ProjektuEdytuj

Z niewiadomych przyczyn, początkowo Oko znajduje się w rękach Młotodzierżców, którzy umieszczają je w Nawiedzonej Katedrze. Oko jednak nie chciało się zniewolić i każdego ranka było znajdowane przez zakonników w czasie lewitowania nad ołtarzem w świątyni. Zirytowani Młotodzierżcy postanowili w końcu zamknąć je w lochach, a przy drzwiach postawić dwóch wartowników. Nie wiadomo, czy dziwne zachowanie przedmiotu ustało, czy też nie[1].

Oko prawdopodobnie przez dłuższy czas było pożądane przez Szachraja, aby dokonać swojego Mrocznego Projektu. Być może to jego nieudana próba zdobycia Oka spowodowała Kataklizm - najwyraźniej Szachraj tymczasowo stracił swe moce w czasie jego wywoływania, co wyjaśniałoby, dlaczego mu się to nie udało. Jednak Oko samo w sobie nie pragnęło być we władaniu bóstwa, dlatego pozostało w Katedrze. Opuszczona świątynia zostaje zapieczętowana przez Strażników, aby nie pozwolić Szachrajowi na zdobycie artefaktu[2][3].

Mroczny ProjektEdytuj

Po przetestowaniu Garretta, Konstantyn składa mu niezwykle hojną ofertę w zamian za zdobycie Oka znajdującego się w Nawiedzonej Katedrze. Złodziej, nie wyczuwając podstępu, zgadza się.

Gdy w końcu dociera do Katedry, odkrywa, że budynek jest zapieczętowany. Szukając innej drogi, Garrett natrafia na dziurę wybitą w witrażu, za którym znajdowało się Oko. Te mówi mu o grocie Strażników, gdzie odnajdzie sposób na otwarcie wrót. Tak rozpoczyna się poszukiwanie czterech Talizmanów Żywiołów.

Ostatecznie złodziej zdobywa Oko, a po wydostaniu się z Katedry, oddaje je Konstantynowi. Okazuje się, że "Oko jest wybrakowane". Zleceniodawca, jak i jego pomocnica Wiktoria, ujawniają się jako Szachraj oraz służącą mu driada. Kobieta łapie Garretta i wyłupuje mu jego oko, które ma nadać zdobytemu artefaktowi mocy.

Szachraj planował wykorzystać Oko do rytuału, który ma sprowadzić pierwotny chaos do Miasta. Garrett, wyposażony przez Młotodzierżców, w podróbkę artefaktu,  dokonuje podmiany z oryginałem w domenie Szachraja zwanej Paszczą Chaosu. W efekcie sabotowany rytuał uśmierca cielesną postać Szachraja. Pogańskie bóstwo wykrzykuje przed śmiercią: Zdradziwszy mnie!, co świadczy o jego podejrzeniu, że to Oko samo w sobie postanowiło go zabić.

Nie wiadomo, co Garrett zrobił z prawdziwym Okiem po śmierci cielesnej powłoki Szachraja. Jednak jedynym logicznym wytłumaczeniem dalszych losów Oka jest stwierdzenie, że Garrett je po prostu sprzedał.

Złowieszcze CienieEdytuj

Pierwszą wzmiankę o Oku znajdujemy w zamku Rutherfordów, w komnacie Lorda Embera. Z jego zapisków dowiadujemy się, że artefakt znajdował się w posiadaniu jego przyjaciela, Lorda Warwicka, który zmarł wpatrując się w "ten przeklęty, obrzydliwy kamień".

Po jego śmierci Oko przekazano w darze Muzeum Wieldstorm i tam pozostało do czasu przybycia Garretta. Artefakt przez cały czas dawał upust swoim pragnieniom jakim było krzywdzenie ludzi o słabym umyśle (prawdopodobnie właśnie to było przyczyną śmierci Lorda Warwicka).

Gdy Garrett ponownie znajduje się w posiadaniu Oka i zbliża się do miejsca gdzie powinno zostać umieszczone te przemawia zdradzając bardzo wiele. Dowiadujemy się, że Oko traktuje z pogardą inne Personifikanty, które są proste i żałosne a większość z nich nie potrafi mówić. Jednak tak samo jak reszta artefaktów jest szczęśliwe, że ich moc zostanie w końcu odblokowana. Podkreśla również, że to ono jest tym "...Ostatecznym. Tym Ostatnim". Na koniec wyraża zdziwienie, że to Złodziej, nie Wiedźma, próbuje odblokować ich moc.

CytatyEdytuj

"Inne Personifikanty ... takie żałosne i proste. Większość z nich nie potrafi jeszcze mówić. Ale jesteśmy szczęśliwe, że nasz potencjał, nasza moc zostaną w końcu odblokowane. Ale tylko ja jestem tym Ostatecznym. Tym Ostatnim."

- Oko do Garretta gdy ten zbliża się do fontanny (T3)

PrzypisyEdytuj

  1. M11EYE
  2. M7KEEP1
  3. M7KEEP2

Więcej z Fandomu

Losowa wiki