FANDOM

Posiadłość Lorda Bafforda - druga misja w Thief: Mroczny Projekt i w Thief: Gold oraz pierwsza prawdziwa misja po misji treningowej. Jej akcja rozgrywa się w okolicach posiadłości lorda Bafforda jak i w niej samej.

OpisEdytuj

W niedługi czas po opuszczeniu Strażników, Garrett przyjmuje proste zlecenie - "włamać się do strzeżonej posiadłości, ukraść bezcenną błyskotkę kolejnemu tłustemu patrycjuszowi i ulotnić się niepostrzeżenie" (nie jest określone, jak dużo czasu minęło od treningu, jednak praca, której Garrett się podjął i kontakty, jakie pozyskał sugerują, że stało się to w międzyczasie). Zlecenie, które Garrett otrzymał od swojego pasera, Kusego, dotyczy kradzieży cennego berła z wielkiej posiadłości, której gospodarz jest nieobecny.

CeleEdytuj

  • Zakradnij się do posiadłości Lorda Bafforda. Najlepiej podjąć próbę wejścia przez studnię na tyłach budynku. Wcześniej jednak trzeba zabrać klucz strażnikowi. Aby nie wywoływać zamieszania, można ogłuszyć strażnika lub dokonać kradzieży kieszonkowej.
  • Odszukaj wysadzane klejnotami berło Lorda Bafforda i znajdź dla tej błyskotki nowe miejsce... w swojej kieszeni. Postaraj się nie wywoływać przy tym zbyt dużego zamieszania.
  • Skoro i tak masz zamiar zwędzić berło, wykorzystaj pobyt w rezydencji i zabierz łupy o wartości 350 (Trudny)
  • Nie zabijaj służących. Są nieszkodliwi. (Trudny).
  • Skoro i tak masz zamiar zwędzić berło, wykorzystaj pobyt w rezydencji i zabierz łupy o wartości 700 (Ekspert)
  • Nie zabij nikogo, wykonując swoją robotę. Ani służących, ani strażników, ani domowych zwierzaków... Nikogo (Ekspert).
  • Kiedy już wykonasz wszystkie zadania, wydostań się z posiadłości na ulice Miasta (Trudny/Ekspert).

EkwipunekEdytuj

Ekwipunek StartowyEdytuj

Normalny Edytuj

  • Miecz
  • Pałka
  • 36 strzał ostrych
  • 20 strzał wodnych
  • Mikstura lecznicza

Trudny Edytuj

  • Miecz
  • Pałka
  • 36 strzał ostrych
  • 8 strzał wodnych
  • Mikstura lecznicza

Ekspert Edytuj

  • Miecz
  • Pałka
  • 36 strzał ostrych
  • 8 strzał wodnych
  • Mikstura lecznicza

SklepEdytuj

  • 20 strzał ostrych
  • 4 strzały wodne
  • 2 mikstury lecznicze

Postacie występujące w misjiEdytuj

Postać Ilość Uwagi
Normalny Trudny Ekspert
Strażnik bramy 3 3 3
Strażnik Bafforda 9 12 12 Trzech strażników mniej patroluje drugie piętro na normalnym poziomie trudności.
Sierżant Bafforda 2 3 3 Jeden sierżant mniej patroluje drugie piętro na normalnym poziomie trudności.
Żółty Pająk 2 3 4
Służący 5 5 5

Strażnicy i służący na ulicach nie będą niepokoić Garretta.

Różnice między poziomami trudności Edytuj

W strukturze misji nie ma zmian, występujących na różnych poziomach trudności. Generalnie, piętro posiadłości staje się bardziej zatłoczone strażnikami na poziomach trudnym i ekspert. Gra na poziomie normalnym gwarantuje obecność dodatkowego klucza do sali tronowej w sypialni Bafforda, co umożliwia zdobycie go w łatwiejszy sposób.

SekretyEdytuj

  • Jaskinia pająków w kanałach poniżej budynku ze studnią.
    OM T1 Lord Bafford's Manor screenshot0001

  • Na południowym wschodzie posiadłości, w ogrodzie, za transparentem znajduje się sekretne przejście do sali tronowej. Transparent można zniszczyć mieczem.
OM T1 Lord Bafford's Manor screenshot0002

ŁupyEdytuj

Na terenie posiadłości znajdują się łupy warte 1429: złoto warte 914, klejnoty warte 250 oraz kosztowności o wartości 265.

WskazówkiEdytuj

  • Nie warto próbować włamania do posiadłości przez frontową bramę. Jej strażnicy są silniejsi niż ci wewnątrz posiadłości, przy czym jeden jest łucznikiem a brama potrzebuje trochę czasu żeby się podnieść. Zdecydowanie lepsza jest droga przez studnię i kanały.
  • W przypadku złapania wewnątrz posiadłości nie należy panikować. Strażnicy Bafforda są powolni i można łatwo się przed nimi ukryć. Wystarczy się upewnić, że żaden z sierżantów wokół sali tronowej nie dostrzeże Garretta.
  • Można wcześniej przygotować drogę ucieczki przez boczną bramę na północy. Najlepiej zrobić to przy jej pierwszym mijaniu,