FANDOM

TG CS06 08
Wiktoria
Informacje o postaci
Znany też jako Kobieta z Lasu
Frakcje Poganie, Paserzy, Bractwo Winorośli, Drugorzędni Patrycjusze
Sojusznicy Szachraj, Era Metalu - Garrett, Poganie
Wrogowie

Straż Miejska, Mechaniści, Młotodzierżcy

Pierwsze wystąpienie

Thief: The Dark Project

Głos

Terri Briosius

Wiktoria (org. Viktoria) - drugoplanowa postać w Thief: Mroczny Projekt i pierwszoplanowa w Thief II: Era Metalu. W ciele człowieka jest ponętną kobietą, ale jej prawdziwym obliczem jest leśna driada, która potrafi atakować za pomocą konarów, w które zmieniają się jej kończyny. Jej skóra po przemianie staje się korą drzewa o odcieniu jasnego niebieskiego, z której wychodzą pędy roślin i gałęzie. W drugiej części gry, Wiktoria staję się bardziej ludzką postacią niż demoniczną i jakby z tego powodu jej skóra przybiera odcień zieleni.

Driada potrafi mówić zarówno w zwykłym języku, jak i w pogańskim dialekcie.

Mroczny ProjektEdytuj

16 oko

Ciało driady

Wiktorię poznajemy już w początkach gry. Wtedy wiele kręgów przestępczych (tacy jak Zawietrznicy[1] lub Nadzorcy[2], a także Lord Bafford[3][4]) próbuje zdobyć o niej jak najwięcej informacji. Dopiero u Ramireza dowiadujemy się, że Wiktoria jest niezależną paserką specjalizującą się w upłynnianiu egzotycznych przedmiotów i medykamentów, a wcześniej pracowała dla Raputo. Ma kontakty z Wielką Biblioteką, Bractwem Winorośli oraz drugorzędnymi patrycjuszami[5]. Niebawem przyjdzie Garrettowi poznać ją osobiście - sama się z nim kontaktuje i zleca kradzież Miecza Konstantyna. Po udanej akcji, Wiktoria zaprowadza Garretta do pracodawcy, którym okazuje się Konstantyn. Wtedy jej rola się zmniejsza i staje w cieniu starca, wtrącając się czasem do rozmowy. Potem widzimy ją w scenie, gdy Garrett oddaje Oko - jak wcześniej stoi obok Konstantyna. Gdy on decyduje się przemienić w swoją prawdziwą postać, Wiktoria robi to samo, prezentując Konstantyna jako Szachraja. Konarami oplata Garretta i przyszpila go do kolumny, a potem wyrywa mu lewe oko i łączy z artefaktem. Później już jej nie zobaczymy, nawet w Paszczy Chaosu.

Era MetaluEdytuj

T2 CS10 03

Wiktoria w Paszczy Chaosu

Wiktoria po odejściu Szachraja przejmuje stery nad Poganami. Przebywając w Paszczy Chaosu, którą Wiktoria przemieniła swoją magią w miejsce bardziej przyjazne ludziom, przyjmuje swych przybocznych: Dyan i Osta. Za ich pomocą, oraz pogańskich szpiegów, obserwuje szeryfa Truarta i Mechanistów, którzy coraz gorzej odnoszą się do pogan, aż w końcu zaczynają otwartą wojnę. Wiktoria kontaktuje się z Mosley poprzez swoich ludzi i wydaje rozkaz zamordowania szeryfa. Gdy Garrett po morderstwie śledzi Mosley, a potem Poganina z listem, dochodzi przez portal najpierw do wioski wybitej przez Mechanistów, a potem do Paszczy. Tam spotyka się z Wiktorią i niechętnie zawiera przymierze. Rozpoczyna się ich współpraca przeciw Karrasowi. Razem zdobywają coraz więcej informacji o jego planie, aż w końcu odkrywają go w pełni. W tym momencie driada nie chce czekać i zamierza zaatakować Katedrę Kuźnię Dusz, a złodziej wątpi w ten plan i Wiktoria atakuje sama. Gdy Garrett odchodzi, kontaktują się z nim Strażnicy i mówią, że Wiktoria zaatakowała Katedrę. Złodziej rusza natychmiast i próbuje odwlec ją od planu, ale jest już za późno. Driada poświęca się dla dobra sprawy - rozsadza się, sadzi rośliny w całej Katedrze i tym samym popełnia samobójstwo. Garrettowi zostaje dokończyć Sabotaż.

Złowieszcze CienieEdytuj

Po Wiktorii władze przejmuje Dyan. Kapłanka wspomina, że najchętniej by zabiła Garretta, ale wie, że Wiktoria by tego nie chciała.

CiekawostkiEdytuj

  • Według części fanów (szczególnie fanek) gry, Wiktorię i Garretta łączyło uczucie.

PrzypisyEdytuj

  1. m15ledg2
  2. m5dossier
  3. M2GINNY
  4. M2DOM
  5. m5dossier

Więcej z Fandomu

Losowa wiki